Bombing for peace is like fucking for virginity.

Bilder från weheartit som jag har klippt ihop


Krig. Åh, jag blir så arg på krig! Anledningarna till krig brukat oftast vara p g a politik eller religion, det förstår jag inte. Nästan alla religioner säger att man ska älska alla människor, oavsett religion, ändå ville man t.ex. utrota judarna under andra världskriget. Politik skapar också bara massa problem med pengar, folk vill ha makt hela tiden. Räcker det inte bara med erat land, varför begär folk mer hela tiden? För att få lite mer land, måste man släppa bomber som om det är ingenting. Men de där bomberna, de hamnar på folks hus och förstör deras arbeten, deras jobb, deras liv. Krig har påverkat mig, jag hatar krig. Jag önskar att någon gång, kan vuxna människor mogna till lite och skapa fred. Acceptera att vi alla är olika, det är coolt. Att en annan människa är svart, en annan vit, att vi pratar olika språk, lagar massa konstig mat och beter oss olika, ändå så tycker jag att man ska gå efter människan, inte religionen/kulturen. Make love, not war.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0