If ya want to let him go, ladies don't worry cause they got plenty mo'

En sak jag har funderat på, läs om ni orkar:
Att kvinnan i huset ska laga mat, medans mannen sitter och kollar på tv. Sjukt irriterande, varför ska vi just vara där? Varför kan männen inte laga mat. Varför uppfostrar man sin dotter till att kunna laga mat, städa och ta hand om barnen. Varför ska vi vara hemmafruar? Varför kan inte männen vara hemma och sköta allt det där? Ellelr båda?Varför ska så många män trycka ner kvinnor så mycket? Det blev många varför, men det är ju det jag undrar. Om jag skaffar barn, ska jag fan låta mina söner laga lite mat med, inte bara mina döttrar (haha vem vet hur många barn jag får, joke) Det som fick mig att tänka på det här var när jag såg "mitt stora feta syrianska bröllop" och en av kvinnorna sa "det är kvinnan som ska laga maten, eftersom att männen jobbar" så ser man mannen i huset, han spelar tv-spel. Fy.

Eller?! Varför finns det så många kockar i världen btw?;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0